

Milyen körülmény keltette életre a hibrid bolt koncepcióját?
Az önkiszolgáló kasszák rohamos, évek óta tartó terjedése mellett egyre népszerűbbek a teljesen személyzet nélküli, önkiszolgáló boltok. A modell egyértelműen alacsony üzemeltetési költségeivel tűnik ki a helyszíni személyzettel működő boltokhoz képest.
Mindez lehetővé teszi, hogy olyan alacsony forgalmú helyszíneken, távoli, vagy kis létszámú településeken, illetve az elvárt, hosszú nyitvatartási idővel is gazdaságos legyen az élelmiszerüzletek fenntartása, ahol a kiszolgáló személyzet költsége, vagy akárcsak jelenléte nem megoldható.
A megoldás rutinszerűen működik Európa számos országában, Skandináviában, Németországban, de közelebbi példaként Csehországban is. Minden ismert rendszert megvizsgálva és a legjobb gyakorlatokat megismerve a Laurel elhatározta, hogy megvalósít egy olyan üzleti modellt, ami akár konténerformátumban, akár hagyományos üzlet átalakításával alkalmas lesz teljesen személyzet nélküli módban is üzemelni.
247 Shop elemei


1. Mobil applikáció az azonosításhoz
A távfelügyelt hibrid boltba a Laurel applikáción keresztül egyszerű és gyors regisztráció után vevőazonosítással lehet belépni. A Laurel applikáció által generált azonosítóval (egyedi QR kóddal) a vevő nemcsak az áruházba léphet be, hanem a boltban történő teljes tevékenységét (kasszánál történő fizetés, illetve az üzlet elhagyása) is ugyanazzal a QR kóddal tudja lefedni.
A személyazonosítást egy világszínvonalú biometrikus megoldásokat fejlesztő cég rendszere végzi el, mely 80 országban, több mint 1 milliárd ember biztonságát szolgálja. Az iBeta által hitelesítve megfelel az ISO 30107-3 Level 2 Presentation Attack Detection (PAD) szabvány tesztelési követelményeinek. Biztonsági okokból, a személyes adatok (pl személyi igazolvány száma) csak belépés esetén kerülnek megosztásra a kereskedővel, aki maximum 72 óráig tárolja azokat.
Üzemeltető általi jóváhagyás: az üzemeltető saját maga határozza meg az üzlet biztonsági szintjét. Az újonnan érkező vásárlók automatikusan jóváhagyhatók az azonosító adatok és az igazolványfotó beküldése után, vagy szükség lehet a további jóváhagyásra az üzemeltető részéről.
A 247 Laurel applikációban generált egyedig QR kóddal a vásárló bármikor beléphet a személyzet nélküli üzemmódban működő távfelügyelt boltba.
2. Üzletbiztonság - ajtó- és kapumenedzsment
Az üzlet biztonsági logikával van ellátva, amely csak megfelelően (például Laurel applikációval) azonosított vásárlók belépését engedi. A legbiztonságosabb megoldás a két bejárati elem felhasználásával kialakított elválasztó rész létrehozása: például egy fotocellás ajtó és a Laurel ki- és beengedő kapuja.
Az ügyfél a Laurel mobilalkalmazásán (247 Shop) keresztül QR kóddal azonosítja magát. Ez az elv megakadályozza az azonosítatlan személyek bejutását az üzletbe, illetve a Laurel távfelügyeleti rendszerébe rögzítésre kerül minden be- és kilépési adat.
Vásárlói kiléptetés: a vevő a vásárlást követően, illetve vásárlás nélkül is távozhat a boltból. A távozásra két lehetőség áll rendelkezésére: a 247 Shop applikációban tárolt belépő kártyával vagy a távfelügyeleti szolgálat segítségével.


3. Üzletbiztonság - biztonsági kamerák
Az üzletbiztonság másik két alapeleme az üzletbe telepített kamerák és az azokhoz csatlakozó Veesion mesterséges intelligencia alapú lopásvédelmi megoldás.
A kamerarendszer összetételét előzetes felmérés előzi meg, így pontosan annyi eszköz kerül telepítésre, amennyire pont szükség van.
A biztonsági kamerákat és a kétirányú, interneten alapuló audio kommunikációt ellátó berendezéseket (például kasszahívó) a központi szerver szabályozza, és fogja össze. Ezen a szerveren térképen is látható a rendszerbe kötött áruházak összes audiovizuális eszköze. A központban minden egyes esemény naplózva van, ezáltal később nagyon gyorsan visszakereshetőek.
A kamerákra csatlakozó, mesterséges intelligencián alapuló Veesion megoldás feldolgozza az eseményeket és a gyanús esetekről valós időben értesítést küld a bolt által megjelölt dolgozóknak. Ilyen gyanús eset lehet például, ha a vásárló a terméket a saját táskájába teszi. Az értesítés akkor generálódik, ha egy olyan vászontáskáról / táskáról van szó, amelyet nehéz megkülönböztetni a vásárláshoz használt kosártól / zacskótól.
A rendszer akkor is jelez, ha a vásárló a terméket a bolton belül elfogyasztja, de ki nem fizeti. Másik gyakori példa a termék ruházat alá vagy babakocsiba történő elrakása / elrejtése.
A biztonsági rendszer a kasszarendszerek integrációján túl képes további technológiák (riasztórendszerek, tűzvédeli rendszerek, stb.) felügyeletére is, ezáltal a teljesen automatizált, 0-24-es boltok monitorozására is.
4. Diszpécserközpont
Fő funkciója az üzleti műveletek felügyelete és irányítása, lehetővé téve, hogy a személyzet a boltban végzett tevékenységeit távolról végezze (távoli kasszafelügyelet, központi távvezérlés). Széles körű feladatokat lát el, ideértve a fizetési folyamatok ellenőrzését, a kasszák segítségnyújtását, biztonsági ellenőrzést, valamint a vandalizmus és egyéb incidensek kezelését. A diszpécserközpont célja, hogy szerethető, biztonságos és élhető környezetet teremtsen a vásárlók számára.
Diszpécserközpont szereplői:
-
Központi diszpécser szolgálat: ők ellenőrzik az élő videófelvételeket és kezelik az incidenseket. Segítik a vásárlókat, ha elakadnak a pénztárgépnél, így kiemelt jelentőségük van abban, hogy a vásárlást élménnyé tegyék.
-
Távoli asszisztencia: üzemeltetési feladatokat lát el.
-
Helyi kivonuló szolgálat: rövid időn belül biztosítja incidens esetén történő helyszíni jelenlétet.
A távoli kasszafelügyelet lehetővé teszi az önkiszolgáló kassza állapotának élőben történő megtekintését és a távoli műveletek végrehajtását, például tétel vagy nyugta sztornó vagy súly jóváhagyás. Emellett értesítéseket küld nem várt eseményekről a diszpécserközponthoz, biztosítva a gyors problémamegoldást.
Központi távvezérlés: a központi webes vezérlőfelület áttekintést nyújt az értékesítésről, a kamerák élő közvetítéséről és a készülékek kezeléséről. Mindezt távolról.


5. Önkiszolgáló kassza
A termékek szkenneléséhez és a fizetés megkezdéséhez a 247 Shop applikációban generált QR-kód szükséges. Távfelügyelt működés esetén annyiban tér el az önkiszolgáló üzemmód, hogy a készpénzkezelés és a súlyellenőrzés is kikapcsolható, emellett automatikus napzárást lehet beállítani a kasszán.
Egyszerű kezelés: az intuitív felülettel ellátott nagy képernyő könnyedén végigvezeti a vásárlót a termékek beolvasásán és a fizetési szakaszon. A vásárló egyszerűen beolvassa a termékeket és megnyomja a „FIZETÉS” gombot.
Bankkártyás fizetés: a személyzet nélküli módban üzemelő boltban a fizetések bankkártyával történnek. A kasszához integrálható készpénzelfogadó eszköz is, de a gördülékeny fizetési szakasz érdekében javasoljuk a csak bankkártyás elfogadást. A fizetést a kasszához integrált bankkártyaterminál dolgozza fel, mely automatikusan átveszi a kasszától a vásárlás végösszegét.
Távoli segítségkérés: a kasszához lépve a vásárlónak lehetősége van távfelügyelői segítséget kérni. A kamera rendszer, valamint a mikrofon/hangszóró rendszer segítségével a diszpécser kapcsolatba lép a vásárlóval.
A 247 Shop boltműködéshez meglévő önkiszolgáló kasszák is használhatóak. Az ellenőrző mérlegek vagy készpénzkezelő modulok időszakosan ki-be kapcsolhatóak igény szerint.
Hogyan lehet Neked is 247 hibrid boltod?
Egyeztetést követően meglévő vagy újonnan épülő boltodat felmérjük és ajánlatot adunk az átalakításra.


247 Shop
8000 Székesfehérvár, Zsálya utca 2.
hello@247shop.hu
+3622510350
Laurel Számítástechnikai Kft.





